Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tele2: Ett utmanardrag – ingen vanlig kampanj

Publicerad: 17 februari 2015, 08:31

En av Forsman & Bodenfors annonser för Tele2

Tele2 höjer mobildatamängderna för både privat- och företagskunder och berättar om det i en ny kampanj signerad Forsman & Bodenfors. Enligt kommunikationsdirektören Pernilla Oldmark handlar det om ett långsiktigt beslut, ingen vanlig kampanj.


Ämnen i artikeln:

Tele2Forsman & Bodenfors

Enligt Tele2:s vd Thomas Ekman är de mobildatamängder man erbjudit inte tillräckliga när kundernas behov har ökat. Förändringen marknadsförs i en bred kampanj av Forsman & Bodenfors som lanseras i dag, men kommunikations- och marknadsdirektören Pernilla Oldmark vill inte kalla det för en kampanj.

–   Det här är ingen tidsbegränsad kampanj utan ett utmanardrag för att befästa oss som operatören som är bäst på att skapa värde för sina kunder. När vi lanserade konceptet Tele2.0 var vi öppna med att vi ville förändra allt genom att börja förändra oss själva, det löftet lever vi upp till när vi nu höjer mobildatamängderna rejält, säger Pernilla Oldmark, Tele2s Kommunikations- och marknadsdirektör i ett pressmeddelande.

I stiftelsen.SE:s årliga undersökning "Svenskarna och Internet" mäter man svenskarnas vanor kring internetoch uppkopplat beteende. Rapporten från i fjol visar att över 70 procent av svenskarna surfar lika mycket eller mer genom wifi-uppkopplingar som över mobildatanät.

En social medie-undersökning som Tele2 tagit fram visar att det förekommer tre gånger fler konversationer online om att "surfen är slut" än om att "surfen är seg".

–        Våra kunder vill ha mer frihet att surfa utan att behöva vara oroliga för att deras data ska ta slut. Nu tar vi positionen som det självklara valet för de som inte vill behöva oroa sig för databrist innan månaden är slut, säger Tele2:s kommunikations- och marknadsdirektör Pernilla Oldmark.

Förändringarna i Tele2s olika mobildatapaket gäller med start i dag för både privat- som företagsmarknaden. De befintliga kunderna får ta del av den nya produktportföljen med de nya datamängderna.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Tele2Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.