Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tele2 finansierar Idol-juryns nya tv-show

Publicerad: 9 januari 2009, 08:08

Tele2 väljer programfinansiering före traditionell reklam när bolaget satsar på att locka till sig unga musikintresserade abonnenter. Telekombolaget står för finansieringen av Jarowskijs format Made In Sweden som börjar sändas i TV4 nästa vecka, skriver Dagens Industri.


Anders Bagge, Laila Bagge och Andreas Carlsson i "Made in Sweden", som sänds i TV4. Foto: TV4.

Made in Sweden är en reality som följer Idol-juryn Anders Bagge, Laila Bagge och Andreas Carlsson i deras arbete att förvandla två unga artister till popstjärnor.

Ett uttalat syfte med satsningen är att skapa en affärsmodell där Tele2 själva kan sälja artisternas låtar vidare utan mellanhänder och intäkterna delas med artisten.

– Dessutom är det inte så vanligt med annonsörsfinansierad tv, säger Thomas Ekman, chef för Tele2 Privatmarknad till DI.

Enligt Ekman motsvarar satsningen en större reklamkampanj.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.