Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tele2 ger kraft åt kunden med konceptet "School of Power"

Publicerad: 21 april 2017, 11:23

Tele2 lanserar en ny identitet och koncept, "The School of Power". Målet är att lära kunderna om de nya digitala möjligheterna, i samband med lanseringen släpper man surfen fri.


Ämnen i artikeln:

Tele2Giants & ToysReklam

Genom det nya konceptet, School of Power, vill man uppmuntra sina kunder att utforska den digitala utvecklingens möjligheter. Konceptet rymmer en digital värld som ska hjälpa kunderna att utforska de nya möjligheterna. I samband med School of Power släpper man även abonnemanget Unlimited där obegränsad surf ingår.

– Vi lever i en värld av konstant förändring. Det är en värld där vi alla måste lära och lära om, med nyfikenhet fortsätta utforska alla nya digitala möjligheter. Som ledare och entusiaster av uppkoppling är det Tele2:s roll att visa vägen kring detta lärande, särskilt nu när vi släpper datan fri. Så när vi för en tid sedan började titta på ett nytt koncept tillsammans med Åkestam tittade vi såklart på vilka möjligheter det fanns att bygga en värld kring just lärande, och då föll skolvärden sig väldigt naturligt, säger Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2 Sverige.

I fyra nya reklamfilmer, framtagna av Åkestam&Holst, lanserar man konceptet genom karaktärer som på olika sätt hittat nya liv genom obegränsad surf.

– Detta mustiga och livsbejakande koncept kommunicerar den oändliga kraft Tele2 kan erbjuda sina kunder i form av alltifrån kunskap om digitala möjligheter till flest gigabytes för att slöakolla Netflix. Här finns något för alla. Miljön och konceptet utspelar sig i är en skola utöver det vanliga. En skola där fantastiska, underhållande och inspirerande saker kan hända, och kommer att hända: The School of Power, säger Magnus Jakobsson, creative director på Åkestam Holst.

Kund: Tele2
Åse Holmberg, Director Communication and Marketing
Rebecca Jerndahl-Tepavac, Brand manager
Byrå: Åkestam Holst
Magnus Jakobsson, Creative Director
Magnus Jakobsson, Copywriter
Joakim Khoury, Art Director
Hugo Wallmo, Art Director
Evelina Rönnung, Art Director
Jessica Morales, Account Director
Johan Östlund, Account Director
Anna Svensson, Account Manager
Kajsa Jakobsen Bokström, Account Manager
Karl Wikström, Planner
Ida Persson, PR
Elias Awada, Graphic Designer
Jens Broman, Graphic Designer
Leila Widgren, Agency Producer
Alex Picha, Digital Producer

Produktionsbolag: Giants & Toys
Regissör: TRAKTOR
Exekutiv Producent: Calle Isberg

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Tele2Giants & ToysReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.