Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tele2 hittar ny arena på Västkusten

Publicerad: 4 Juli 2013, 13:08

Foto: Pressbild.

Tele2 har fått mersmak efter att man har lyckats döpa en egen arena i Stockholm – Tele2 Arena. Affärsområdet Business gör nu slag i saken och inleder en storsatsning på Stena Match Cup vid Västkusten. Man passar också på att introducera sitt nya koncept #mittkontor i samma veva.


Ämnen i artikeln:

Jan StenbeckTele2

Tele2 Business har i samarbete med Samsung blivit officiell partner till Stena Match Cup:

–  I och med att vi nu har en arena med vårt namn i Stockholm, Tele2  Arena, ville vi hitta ett lämpligt sätt att nå ut till befintliga såväl  som potentiella företagskunder på Västkusten. Vi satsar hårt numera på  att träffa kunderna där man verkligen är – i det här fallet Stena Match  Cup på Marstrand, säger Karl Skoog, marknadschef på Tele2 Business.

Stena Match Cup pågår mellan den 1 juli till den 6 juli.

Projektet  går ut på att visa upp Tele2:s produkter – fast på ett subtilt sätt,  det vill säga utan att det känns som ett störande inslag under  tävlingarna.

I sann Jan Stenbeck-anda slår Tele2 på stort och kör 25 kunder per dag i så kallade RIBB-båtar. Det vill säga båtar som går snabbare än det mesta på vattnet.

Tele2 kör även ut allmänheten till tävlingarna, men då är det en tur över sundet som gäller, men tanken är att lyfta fram 4G som ett alternativ:
– Vi vill symbolisera hur snabbt det går med våra 4G-tjänster. Fast det här går ju nästan ännu fortare, haha, säger Karl Skoog.

Tele2  marknadsför också konceptet #mittkontor, vilket enkelt förklarat  innebär att man kan flytta sitt kontor till Marstrand och tävlingarna  med hjälp av sin mobil.

Här går man bland annat upp med annonser i  affärspress och en SvD-bilaga och använder budskap som ”Segla eller  surfa? Meta eller maila? Tagga din bästa sommarkontorsbild”
– Det viktigaste med den här satsningen är att vi breddar oss ute i landet, säger Karl Skoog.

Han säger att det är en större satsning från Tele2:s håll, men vill inte gå in på vilka pengar det rör sig om.

Det är också Tele2 Business första riktigt stora satsning i Göteborg.

Men  vill man verkligen bli påmind om jobbet när man befinner sig på  Marstrand för att uppleva tävlingarna och miljön runtomkring?
– Många av dem som befinner sig på Marstrand i samband med tävlingarna har ju inte semester, säger Karl Skoog.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Jan StenbeckTele2

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.