Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tele2 öppnar sin första butik

Publicerad: 3 augusti 2009, 10:28

Tele2 öppnar sin första egna butik i dagarna. De har inspirerats av kedjor som H&M och Ikea i utformingen och teleoperatörens reklamkoncept, fåret Frank, har en framträdande roll i butiken.


Tele2:s nya butik.

Skärholmen Centrum är först ut med en Tele2-butik och senare i augusti öppnas en till butik i Kista Galleria. Butikerna är starkt inspirerade av den kontorsmiljö som präglar Tele2:s reklamkoncept med fåret Frank, signerat Forsman & Bodenfors.

– Vi är sist ut på telekommarknaden med egen butik och därför vill vi skilja oss från mängden. Vi har tagit in fåret Frank som en stor del av utformingen då det är ett framgångsrikt koncept, säger Annika Kristersson, presschef Tele2 Sverige.
– Vi vill mer vara en retailbutik, mer inspirerad av H&M och Ikea än andra telekombutiker, och målet är att tillgängliggöra våra tjänster ytterligare.

Varför har ni väntat så länge på att öppna egna butiker?

– Tiden är rätt och mogen. Det är dags för våra kunder att träffa Tele2 och uppleva vår bra service.

Betyder det här att ni kommer att öppna fler butiker runt om i landet?
– Det här är något helt nytt för oss med ett helt nytt koncept. Vi kommer att utvärdera och se hur det går, precis som med alla nya satsningar, säger Annika Kristersson.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.