Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tele2:s inhousebyrå tar form

Publicerad: 2 oktober 2015, 09:01

Från vänster: Roger Persson, Roland Komaromi, Anna Andersson, Alexander Kloow, Rasmus Manson.

Foto: Charlie Bennet.

I början av 2015 meddelade Tele2 att de startar en inhousebyrå för att bli snabbare och flexiblare. Nu kan de presentera flera nyckelrekryteringar.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerTele2InhouseForsman & Bodenfors

Tele2 har under många år anlitat Forsman & Bodenfors och deras produktionsbyrå Factory för att skapa företagets kommunikation. Det samarbetet fortsätter även framöver – men Tele2 ska göra mer av den taktiska kommunikationen på egen hand.

Därför drog de igång en inhousebyrå i början av året, och under sommaren rekryterades byråchefen Anna Andersson, som närmast kommer från en roll som chef för Fazers in house-byrå.
– Anna har precis vad vi sökte efter för rollen: bred erfarenhet från att bygga upp och framgångsrikt driva in house-produktion i intensiva miljöer kombinerat med en personlighet som passar vår bolagskultur som utmanare och handfasta doers, säger Pernilla Oldmark, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2 Sverige i en kommentar.

Förutom henne ingår än så länge fyra personer i konstellationen. Grafiska formgivare är Roger Persson från Citat och Rasmus Manson (tidigae Fryklund) som kommer från Art-O-Matic.

På produktionsledarsidan har Tele2 plockat in Roland Komaromi från PS Communication. Han jobbar tillsammans med Alexander Kloow som har rekryterats internt.
– Att få bygga upp något så här från grunden är naturligtvis otroligt kul. Under tidiga hösten har vi jobbat mycket med interna produktioner samt arbeten för Tele2 Arena. Det är viktigt att bygga produktionsteamet och sätta processer. Nu har vi flera nyckelpersoner på plats men vi kommer löpande leta efter relevant kompetens och söker framförallt i nuläge fler formstarka originalare, enligt Anna Andersson.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.