Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Tele2:s nya inhouseavdelning släpper första kampanjen

Publicerad: 31 Oktober 2019, 14:30

I början av året slog Tele2 och Com Hem ihop sina marknadsavdelningar. Nu presenterar den nya inhousebyrån sin första reklamkampanj.


Ämnen i artikeln:

Tele2

I maj lanserade Tele2 sitt nya kommunikationskoncept ”Obegränsad”, framtaget av Åkestam Holst. Konceptet är delvis inspirerat av Com Hems ”Com Hem till mer” och är tänkt att ge Tele2:s varumärke en tydligare position i premiumsegmentet.

– Syftet är att göra en varu­märkesförflyttning framåt och att de båda varumärkena ska kunna samverka bra i premiumsegmentet. Kunderna ska få ett ökat värde för pengarna, har Jonas Lundqvist, marknadschef på Tele2, tidigare berättat för Resumé.

Tele2 är en av de aktörer som satsat allra hårdast på sin egen inhouseavdelning som de senaste åren utökat sin kapacitet inom kreativitet och design.

Nu presenterar Tele2 uppföljningen till lanseringskampanjen av ”Obegränsad vänskap”, helt framtagen av inhousebyrån. Precis som i den första delen får vi följa två kompisar som flyttat ifrån varandra men kan hålla kontakten med hjälp av obegränsad surf. Likt lanseringskampanjen är den senaste filmen tonsatt med låten ”Girl” av SYML.

– Tele2 har en stark inhousehistoria och förmånen att ha många talangfulla medarbetare. Tillsammans besitter vi en otrolig kraft och kunskap, vilket gör det möjligt för oss att utveckla och finslipa våra reklamkoncept från insidan. I Obegränsad vänskap del 2 har vi gjort allt från framtagning av idé till mycket av den färdiga produktionen inhouse, och jag är oerhört stolt över resultatet. I sann Tele2-anda är berättandet storslaget och emotionellt, säger Jonas Lundqvist, marknadschef på Tele2.

Kampanjen kommer att gå i tv, bio, radio, online och utomhus.

Se några av enheterna nedan:

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Tele2

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev