Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tele2:s nya utmaning: Ta ton med producent från Miike Snow

Publicerad: 25 April 2016, 13:48

Foto: Edelman Deportivo

Tele2 vill bidra till öppenhet och gemenskap i en ny musikkampanj inför Eurovision Song Contest – folk från hela Europa kan sjunga in sitt eget bidrag till sångrösten i en app.


Ämnen i artikeln:

Tele2Eurovision Song ContestEdelman Deportivo

En sångröst skapad av människor över hela Europa. Det är målet med byrån Edelman Deportivos nya Tele2-kampanj ”The sound of Europe”, där låten ”One”, som är producerad av Pontus Winnberg från Miike Snow och Amason, ska sjungas av alla som vill. Och man gör det i en kareokeliknande app.

– Genom initiativet visar vi att mobil uppkoppling möjliggör inkludering och skapar nya typer av möten över nationella, personliga och kulturella gränser. Vi är stolta över att vara först i världen med att skapa en crowdsourcad sångröst och det ska bli oerhört spännande att följa hur vårt initiativ engagerar människor från hela Europa, säger Karl Skoog, Brand Concept & Engagement Manager på Tele2, i en kommentar.

Tele2 är officiell mobiloperatör för Eurovision Song Contest och kampanjen kommer att pågå fram till tävlingen den 14 maj.

Intäkterna för den slutproducerade låten kommer att gå till Radiohjälpen.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.