Reklam
Tele2:s senaste b2b-grepp engagerar
Publicerad: 9 december 2015, 14:34
Trots att den mobila växeln är en viktig produkt för Tele2 är det svårt att skapa engagemang kring produkten. För att ändra på detta har Tele2 lanserat Växeltestet – tävlingen där Sveriges bästa telefonröst koras.
De som vill göra testet ringer in på ett telefonnummer och får därefter svara på några frågor. Sedan skickas ett allmänt utlåtande och några personliga omdömen delas i sociala medier. När tävlingen är avslutad kommer en vinnare av Sveriges bästa telefonröst koras.
Redan efter två veckor har över 700 bidrag kommit in och över 5 000 unika besökare har besökt kampanjsajten.
– Vi är väldigt nöjda med resultatet - att vi lyckats få in så många bidrag i en kreativ kampanj för en växellösning visar att ingen teknisk lösning är för svår för att göra engagerande med bra kommunikation, säger Josefine Hedlund, projektledare på Tele2 och ansvarig för kampanjen i ett pressmeddelande.
Testet är framtaget av Tele2, PS Communication och Apartment 5 och startade den 26 november. Marknadsföringen har primärt skett i sociala medier. Tävlingen avslutas imorgon vid midnatt.
Testet är framtaget i samarbete med Maria Franceschi, som har gjort alla Tele2:s telefonröster sedan 1992 och kan det mesta om röstkommunikation. Deltagare har bedömts utifrån tio olika parametrar, till exempel tempo, värme, tydlighet, röstläge och variation.