Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Telenor har örnkoll på Saudiarabien

Publicerad: 5 februari 2009, 13:27

Reklambyrån Garbergs hjälper Telenor att visa fler sätt att kommunicera. Denna gång reser affärsmannen ”Johan” till Saudi-Arabien.


Idag, torsdag, startar Telenors nya reklamfilm på temat affärskommunikation. Denna gång har karaktären Johan begett sig till Mellanöstern.

Telenor lanserade konceptet Telenor älskar kommunikation våren 2008. I höstas tog de nästa steg. Då utvecklades konceptet till att även inkludera familjesituationer och affärsuppgörelser.

Huvudmedia i den nya filmen är liksom tidigare tv och reklamfilmen kommer att gå i TV3, TV4, TV4 Plus, TV4 Fakta, Kanal 5 och TV6. Dessutom passar Telenor på att släppa en affärsguide där de berättar mer om olika typer av affärskommunikation.

Filmen är framtagen av reklambyrån Garbergs i samarbete med produktionsbolaget Camp David. För regi svarar Christoffer von Reis. Producent är Anna Adamson.

Telenor

Byrå: Garbergs
Arbetsgrupp:
Projektledare: Joakim Landin
Produktionsledare: Lotta Thunved
AD: Malin von Werder och Johan Wilde
Copywriter: Rebecka Oswald
Byråproducent: Simon Hernadi
Grafisk formgivare: Beatrice Sztanska
Filmproduktionsbolag: Camp David
Regissör: Christoffer von Reis
Producent: Anna Adamson
Fotograf: Jakob Ihre

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.