Reklam
Telenor har örnkoll på Saudiarabien
Publicerad: 5 februari 2009, 13:27
Reklambyrån Garbergs hjälper Telenor att visa fler sätt att kommunicera. Denna gång reser affärsmannen ”Johan” till Saudi-Arabien.
Ämnen i artikeln:
ReklamLF
Linda Fagerlind
Idag, torsdag, startar Telenors nya reklamfilm på temat affärskommunikation. Denna gång har karaktären Johan begett sig till Mellanöstern.
Telenor lanserade konceptet Telenor älskar kommunikation våren 2008. I höstas tog de nästa steg. Då utvecklades konceptet till att även inkludera familjesituationer och affärsuppgörelser.
Huvudmedia i den nya filmen är liksom tidigare tv och reklamfilmen kommer att gå i TV3, TV4, TV4 Plus, TV4 Fakta, Kanal 5 och TV6. Dessutom passar Telenor på att släppa en affärsguide där de berättar mer om olika typer av affärskommunikation.
Filmen är framtagen av reklambyrån Garbergs i samarbete med produktionsbolaget Camp David. För regi svarar Christoffer von Reis. Producent är Anna Adamson.
Telenor
Byrå: Garbergs
Arbetsgrupp:
Projektledare: Joakim Landin
Produktionsledare: Lotta Thunved
AD: Malin von Werder och Johan Wilde
Copywriter: Rebecka Oswald
Byråproducent: Simon Hernadi
Grafisk formgivare: Beatrice Sztanska
Filmproduktionsbolag: Camp David
Regissör: Christoffer von Reis
Producent: Anna Adamson
Fotograf: Jakob Ihre