Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Telenor hyllar mobilen

Publicerad: 6 september 2010, 09:12

Telenors höstkampanj är en hyllning till mobilen.


Ämnen i artikeln:

B-ReelGarbergsTelenor

Mobilens möjligheter blir allt större. Det lyfts fram i nya Telenor-kampanjen.

– Med höstens kampanj vill vi visa fördelarna och flexibiliteten med att kunna använda sin mobiltelefon till mer än vanliga samtal. Den nya reklamfilmen lyfter fram hur exempelvis musik, böcker, mail och TV, idag finns samlat i mobilen, säger Mattias Ringqvist, marknadschef Mobil Konsument, Telenor Sverige.

Kampanjen är framtagen med hjälp av reklambyrån Garbergs. Filmen – gjord av B-reel – är en fortsättning på vårens reklamfilmer med Daft Punks Technologic som musikslinga.

Arbetsgrupp Garbergs:
Projektledare: Joakim Landin
Produktionsledare: Lotta Thunved
Byråproducent: Annika Witkowska
AD: Mattias Dahlqvist
Copy: Olle Nordell
Grafisk formgivare: Jessica Carenfelt

Telenor:

Magnus West, Madeleine Gössner, Yamina Steiser, Fredrik Burman

Musik: Daft Punk

Film
Arbetsgrupp B-Reel:
Produktionsbolag: B-Reel Films
Regissör: StyleWar
Exekutiv: Producent: Martin Ronström
Producent: Robert Nathanson
Fotograf: Martin Ruhe
Klippare: Joakim Pieteras
Ljud: Martin Dahl, Stopp
Colorist: Edward Negussie, The Chimney Pot
Online: Peter Törnestam, The Chimney Pot

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

B-ReelGarbergsTelenor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.