Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 april 2009, 12:38
Telenor Sverige samlar all relationsmarknadsföring hos Trackster. Det innebär att Trackster nu ansvarar för Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet.
Trackster har de senaste nio åren haft Telenor som kund. Nu får de även varumärkena Bredbandsbolaget och Glocalnet. Uppdraget gäller Telenors ralationsmarknadsföring.
I en kommentar säger Anne Årneby, varumärkeschef på Telenor Sverige, att de nu hoppas bli mer effektiva.
– Vår ambition är att arbeta nära våra kunder för att stärka och utveckla vår relation till dem för att kunna tillgodose deras behov på allra bästa sätt. Trackster känner oss, våra kunder och vår bransch väl. När vi nu samlar all relationsmarknadsföring hos Trackster för våra tre varumärken, kan vi skapa en ännu mer relevant dialog med våra kunder och vara mer effektiva.
Tracksters senaste kampanj för Telenor gällde den nya surftjänsten Fri Mobilsurf.
– Tidigare har vi bara haft den mobila delen. Nu får vi även Bredbandsbolaget och Glocalnet. Vi har haft en lång resa med dem och kan verkligen branschen. Vi vet vilken kommunikation vi bör göra och det finns väldigt mycket synergier mellan de här tre bolagen. Vi ser att vi kan göra arbetet bättre, säger Susanne Preber Alm, vd Trackster.
Hur fick ni uppdraget?
– Det här har pågått ett tag och efter diverse olika möten och förankringar så landade det här hos oss. Det ska bli oerhört spännande.
Glocalnet har inte haft någon crm-byrå tidigare. Uppdraget för Bredbandsbolaget låg tidigare hos 1.1.3.
Tracksters arbetsgrupp
Susanne Preber Alm, vd/kundansvarig
Karin Binazzi, planner/strateg
Niklas Synning, cd/copywriter
Lisa Hemstad, produktionsledare/koordinator
Jenny Lööf, produktionsledare
Felicia Antonsson, copywriter
Karolina Furtenbach, ad
Kristina Larsson, ad/web
Anders Lidell, ansvarig digitala kanaler
Jens Carlander, original
Linda Fagerlind