Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Telenor samlar allt i samma byrå

Publicerad: 2 April 2009, 12:38

Telenor Sverige samlar all relationsmarknadsföring hos Trackster. Det innebär att Trackster nu ansvarar för Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet.


Ämnen i artikeln:

TracksterTelenor

Trackster har de senaste nio åren haft Telenor som kund. Nu får de även varumärkena Bredbandsbolaget och Glocalnet. Uppdraget gäller Telenors ralationsmarknadsföring.

I en kommentar säger Anne Årneby, varumärkeschef på Telenor Sverige, att de nu hoppas bli mer effektiva.
– Vår ambition är att arbeta nära våra kunder för att stärka och utveckla vår relation till dem för att kunna tillgodose deras behov på allra bästa sätt. Trackster känner oss, våra kunder och vår bransch väl. När vi nu samlar all relationsmarknadsföring hos Trackster för våra tre varumärken, kan vi skapa en ännu mer relevant dialog med våra kunder och vara mer effektiva.

Tracksters senaste kampanj för Telenor gällde den nya surftjänsten Fri Mobilsurf.

– Tidigare har vi bara haft den mobila delen. Nu får vi även Bredbandsbolaget och Glocalnet. Vi har haft en lång resa med dem och kan verkligen branschen. Vi vet vilken kommunikation vi bör göra och det finns väldigt mycket synergier mellan de här tre bolagen. Vi ser att vi kan göra arbetet bättre, säger Susanne Preber Alm, vd Trackster.

Hur fick ni uppdraget?

– Det här har pågått ett tag och efter diverse olika möten och förankringar så landade det här hos oss. Det ska bli oerhört spännande.

Glocalnet har inte haft någon crm-byrå tidigare. Uppdraget för Bredbandsbolaget låg tidigare hos 1.1.3.

Telenor Sverige

Tracksters arbetsgrupp
Susanne Preber Alm, vd/kundansvarig
Karin Binazzi, planner/strateg
Niklas Synning, cd/copywriter
Lisa Hemstad, produktionsledare/koordinator
Jenny Lööf, produktionsledare
Felicia Antonsson, copywriter
Karolina Furtenbach, ad
Kristina Larsson, ad/web
Anders Lidell, ansvarig digitala kanaler
Jens Carlander, original

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

TracksterTelenor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.