Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Telenor satsar på nytt koncept

Publicerad: 16 april 2008, 11:43

Telenor släpper den här veckan flera filmer på temat ”Telenor älskar kommunikation”. Kampanjen är resultatet av en ny varumärkeskommunikation som tagits fram tillsammans med företagets reklambyrå Garbergs.


Bild från sajten. Här skildras förödmjukelse.

Annica Elmehagen, kommunikationsdirektör på Telenor Sverige, berättar om projektet, som är ett av företagets största kampanjsatsningar hittills.
– Telenor som varumärke är relativt ungt på den svenska marknaden. Det är bara två år sedan allt rött blev blått. Nu blir vi tydligare bland annat genom att skapa ett enhetligt reklamspråk som tar sin utgångspunkt i att vi älskar kommunikation. Vi vill ta ett större grepp om begreppet kommunikation och hjälpa människor att kommunicera bättre inte bara med hjälp av våra produkter och tjänster utan även på andra sätt i vardagen.

Den första kampanjen fokuserar på kroppslig kommunikation. Bland annat belyser Telenor frågan om hur man medvetet och omedvetet sänder signaler med sitt kroppsspråk.
– Vårt nya manér kombinerar tips och råd om kommunikation i allmänhet med mer konkreta tips kring våra tjänster.

Huvudmedia för kampanjen är tv och webb. Reklamfilmerna kommer att visas i TV3, TV4, Kanal 5, TV6, kanal 9, Discovery, MTV och TV4 fakta. Detta backas upp av print. Dessutom finns banners på aftonbladet.se, di.se, samt rekryterings- och dejtingsajter som driver trafik till sajten där besökaren kan lära sig med om kroppsspråk.

Varumärkesarbete har genomförts i samarbete med Rewir.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.