Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Telenor utvecklar nya konceptet

Publicerad: 4 september 2008, 09:36

I våras gjorde Telenor om företagets varumärkeskommunikation och lanserade ”Telenor älskar kommunikation”. Nu utvecklar företaget konceptet med hjälp av familjesituationer och affärsuppgörelser.


Liksom tidigare är huvudmedia för kampanjen tv och reklamfilmerna kommer att visas på TV3, TV4, TV4 Fakta, Kanal 5, TV6, Kanal 9, Discovery och MTV. Kampanjperioden är september till november.

Tidigare har Telenor visat kroppslig kommunikation. Nu tar de tag i affärs- och familjekommunikation. Den röda tråden är enligt reklambyrån Garbergs, som tagit fram den nya varumärkeskommunikationen, att hjälpa människor att kommunicera bättre.

I de nya filmerna visas bland annat att kommunikationen i familjer ofta ser lika dan ut oavsett var i världen man befinner sig. Dessutom ger Telenor tips på hur du klarar dig ur besvärliga situationer vid affärsuppgörelser utomlands.

– Den gemensamma nämnaren är att vi vill bidra med kunskap om människors kommunikation. Vi gör det varje dag genom våra tjänster och i våra kampanjer bjuder vi på tips och råd på ett mer övergripande plan, säger Anne Årneby, varumärkeschef på Telenor Sverige, i en kommentar.

Kampanjen backas upp sajten ” telenor.se/alskar”. Där finns dels ”affärsskolan” och dels ”Barbro Håkanssons familjerådgivning”.

Telenor

Byrå: Garbergs
Arbetsgrupp: Joakim Landin projektledare, Lotta Thunved produktionsledare, Malin von Werder, Johan Wilde ad, Henning Wijkmark, Johan van der Schoot, Rebecka Osvald copy, Simon Hernadi byråproducent, Carl Bock web director, Jonas Bäckman grafisk formgivare
Produktionsbolag: Camp David Film
Regissör: Christoffer von Reis
Producent: Anna Adamson
Webbyrå: Rebenga

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.