Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Telenorfamiljen är tillbaka – i Acnes tappning

Publicerad: 25 Januari 2017, 12:04

Förra året bytte Telenor reklambyrå. Men koncepet med "Telenorfamiljen" har överlevt. Se den första filmen här.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerStarcomAcneHanna RiberdahlSpinn Action MarketingTelenorReklamfilm

I maj 2016 lämnade Telenor MullenLoweBrindfors efter drygt åtta års samarbete. Ny byrå blev Acne som nu har ansvar för samtliga affärsområden. När Telia bytte byrå från McCann till DDB gick den populära Teliafamiljen i graven. Men så blir alltså inte fallet vid Telenors byråbyte.
– Det har varit viktigt för Telenor att fortsätta jobba med vår Telenorfamilj, men att även utveckla den för att komma närmare människorna och inte "hitta på något nytt" för sakens skull. Vi har därför dragit mot en varmare och mänskligare tonalitet samt budskap och därmed hittat möjligheter att skapa nya berättelser utan att lämna vår omtyckta familj, säger Hanna Riberdahl, marknadschef på Telenor, i en kommentar.

Kampanjen uppmärksammar att Telenor har samlat allt som behövs för att man ska kunna fortsätta leva sitt digitala liv på resan.
– Vi kommer prata mycket utifrån människors behov och hur våra tjänster kan hjälpa dem. Det digitala livet ska fungera när våra kunder är ute och reser, säger Hanna Riberdahl.

Arbetsgrupp:
Telenor:
Hanna Riberdahl, marknadschef
Sara Hallsund, reklamchef
Sophie Malmberg, projektledare
Byrå: Acne
Action Marketing: Spinn
Mediabyrå: Starcom
Produktionsbolag: Acne
Regi: Torbjörn Martin
Post produktion: Swiss
Ljud: Redpipe
Fotograf Stillbild: Daniel Blom

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev