torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Telenorfamiljen fortsätter efter dödsfallet med höstkampanj

Publicerad: 14 oktober 2019, 13:13

I dag lanserar Telenor en höstkampanj för att visa hur det ger mer att samla allt hos telekombolaget med hjälp av en fantasifull dagdröm. I centrum återigen Telenorfamiljen, för första gången utan pappan i familjen, Michael Perlitz som avled tidigare i år.

Ämnen i artikeln:

TelenorReklam

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


I höstkampanjen vill Telenor visa fördelarna med sitt helhetserbjudande och gestalta hur
mycket ger mer hos operatören genom att likna det med en stor äppelskörd.

– Vårt helhetserbjudande är bland de bästa på marknaden. Vi ville hitta ett enkelt men
kul sätt att förklara fördelarna med att samla sina digitala tjänster hos oss. Det blir så
lätt tekniskt och komplicerat. Istället vill vi med hjälp av fantasi och en stor
äppelskörd visa att mycket ger mer hos Telenor, säger Mimmi Sköldberg, brand
campaign manager hos Telenor i en kommentar.

I den nya filmen får vi följa Telenorfamiljen hemma i trädgården en solig höstdag där sonen Niclas plötsligt hamnar i en dagdröm med bland annat jättelika sjungande frukter som spelar tvärflöjt.

Filmen, som för tankarna till "Alice i underlandet", ska sticka ut i telekomkategorin
och är den första med Telenorfamiljen i centrum sedan Michael Perlitz bortgång i maj.

– Efter dialog med Michaels familj valde vi att genomföra den tidigare
sommarkampanjen som planerat, som en hyllning till hans minne. Telenorfamiljen har
länge varit en bärande del i vår kommunikation, och det här är inte första gången
som vi gör en kampanj med delar av familjen. Samtidigt ser vi fortfarande över hur vi
ska arbeta med konceptet på sikt, säger Linda Wetterborg, marknadschef på Telenor i en kommentar.

Kampanjen är skapad tillsammans med Acne och regisserad av Tomas Skoging som även stod för regin i Telenors sommarkampanj. Kampanjen kommer att gå på TVC, OLV, social media, digital display och i Telenors butiker. Dessutom kommer kampanjbudskapet "Mycket ger mer" att aktiveras genom fysiska pop-up event i centrala Stockholm.

Telenor:
Linda Wetterborg, Tribe Lead Sales and Marketing
Tobias Clewemar, Head of Brand and Marketing strategy
Mimmi Sköldberg, Brand Campaign Manager
Lena Wallin, Creative Director
Kendra Ibsen, Marketing Communication Manager

Sensitivity: Internal

Acne:
Erik Bergqvist, Executive Creative Director
Niclas Norström, Strateg
Tommy Carlsson, Senior Art Director
Emma Kirsch, Copywriter
Agnes Zetterman, Art Director
Henrik Åkerberg, Final Art
Patrik Gullbert, Final Art
Johanna Gradin, Account Director
Fredrika Frenkiel, Account Manager
Olle Lindgren, Executive Producer

Produktionsbolag: Acne Film
Tomas Skoging, Director
Mats Volgers, Producer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev