Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Telenorfamiljen utökas – hundanpassar abonnemanget

Publicerad: 19 Mars 2018, 09:38

I ett försök att sticka ut från konkurrenterna öppnar Telenor nu upp möjligheten för sina kunder att inkludera hundar i familjeabonnemanget. Kunderna ska bland annat kunna följa sina fyrbenta vänner via GPS.


Ämnen i artikeln:

AcneTelenorReklamKampanj

Hundar ligger ofta sina ägare nära, vissa familjer ser också sitt husdjur som en extra familjemedlem.

Den insikten har nu lett till att Telenor släpper in hunden i sitt familjeabonnemang. De som väljer att lägga till hunden i abonnemanget kan bland annat spåra den via GPS, få varning om den springer för långt från hemmet och ringa och prata med hunden.

Kampanjen är framtagen av Acne.

– Med Telenor Familj kan du lägga till vilka du ser som familjemedlemmar, till
exempel rumskamrater, sambos eller farmor men vi ville hitta ett sätt att särskilja oss ännu mer från andra operatörer. Så vi tänkte: Varför inte göra det möjligt för hunden att få vara med också? Tillsammans med Telenor utvecklade vi konceptet 'För alla du kallar familj' med tyngdpunkt på alla. Sedan började jakten efter att hitta en passande GPS-tracker, berättar byrån i ett pressmeddelande.

För att lansera initiativet har Acne tagit fram en rad intervjuer med olika hundar för att se vad de tycker om kampanjen. Inom kort släpps även en "hundtjänst" dit hundar kan ringa för att ställa frågor om abonnemanget. Exakt hur detta kommer gå till är oklart. Telenors passar även på att hundanpassa sin hemsida med texter skrivna på hundspråk – "voff voff, gläfs gläfs".

– Vi letar ständigt efter nya sätt att underlätta och göra vardagen smidigare för alla typer av familjer. Då känns det som ett naturligt steg att även familjehunden får möjlighet att ta del av fördelarna med Telenor Familj, säger Telenors marknadschef Linda Wetterborg.

Kampanjen kommer främst gå i sociala medier.

Agency: Acne
Client: Telenor
Executive Creative Director: Erik Bergqvist
Copywriter: David Aronson
Art Director: Anton Bolin
Art Director: Natalie Kocsis
Final Art: Henrik Åkerberg
Director: Joakim Behrman
Photographer: Jasmin Storch
Operative Project Manager: Malin Marklund
Project Manager: Natalie N'doye
Project Manager: Lisa Kopp
Producer: Lisa Eklöf
Sound (Hundtjänst): Markus Gieselmann
Social media manager: Rebecka Hoffmann
Client Telenor: Sophie Malmberg
Client Telenor: Anna Malmsten
Client Telenor: Linda Wetterborg

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcneTelenorReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.