Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Telenors nya vinterkampanj

Publicerad: 10 januari 2012, 14:50

Idag går Telenors nya vinterkampanj igång.
Såsom tidigare har figuren Sören huvudrollen.
Nu får han dock sällskap av sin fru.


Telenors julkampanj blev något av ett debacle. Först tog man fram en reklamfilm som var en blinkning till Coca Colas julkampanj. Men efter påtryckningar från läskjätten drog man tillbaka filmen och producerade en ny.

Idag har nästa vinterkampanj premiär. Som dock är en fortsättning på höstkampanjen "Byt abonnemang under bindningstiden"

Som tidigare är entreprenören Sören i fokus. Nu får han dock sällskap av sin fru.

I filmen vill man lyfta fram att man är den enda aktören där man kan byta abonnemang under bindningstiden.

– I den nya filmen tar vi nu ytterligare ett steg mot att bygga vår position som Sveriges mest flexibla operatör. Efter ett framgångsrikt år med vår karaktär Sören känns tiden mogen för att utveckla konceptet ytterligare och i denna film introducerar vi hans fru, säger Patrik Söder, Varumärkes & Kommunikationschef på Telenor Sverige i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att gå på TV, webb, utomhusreklam och i print.

Arbetsgrupp

Lowe Brindfors:

Kundansvarig: Annette Gårdö

AD: Josephine Wallin

Copy: Niclas Ericsson

Produktionsledare: Mikaela Rönnberg

Planner: Annika Rehn

Byråproducent: Mats Sandin / Colony

Produktionsbolag: FLX

Regissör: Felix Herngren

Producent: Sandra Sohlman

Arbetsgrupp Telenor:

Head of Brand & Communication: Patrik Söder
Brand & Advertising Manager: Johanna Andrén

Projektledare: Maria Bolin Lilja

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.