Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 10 januari 2012, 14:50
Idag går Telenors nya vinterkampanj igång.
Såsom tidigare har figuren Sören huvudrollen.
Nu får han dock sällskap av sin fru.
Telenors julkampanj blev något av ett debacle. Först tog man fram en reklamfilm som var en blinkning till Coca Colas julkampanj. Men efter påtryckningar från läskjätten drog man tillbaka filmen och producerade en ny.
Idag har nästa vinterkampanj premiär. Som dock är en fortsättning på höstkampanjen "Byt abonnemang under bindningstiden"
Som tidigare är entreprenören Sören i fokus. Nu får han dock sällskap av sin fru.
I filmen vill man lyfta fram att man är den enda aktören där man kan byta abonnemang under bindningstiden.
– I den nya filmen tar vi nu ytterligare ett steg mot att bygga vår position som Sveriges mest flexibla operatör. Efter ett framgångsrikt år med vår karaktär Sören känns tiden mogen för att utveckla konceptet ytterligare och i denna film introducerar vi hans fru, säger Patrik Söder, Varumärkes & Kommunikationschef på Telenor Sverige i ett pressmeddelande.
Kampanjen kommer att gå på TV, webb, utomhusreklam och i print.
Arbetsgrupp
Lowe Brindfors:
Kundansvarig: Annette Gårdö
AD: Josephine Wallin
Copy: Niclas Ericsson
Produktionsledare: Mikaela Rönnberg
Planner: Annika Rehn
Byråproducent: Mats Sandin / Colony
Produktionsbolag: FLX
Regissör: Felix Herngren
Producent: Sandra Sohlman
Arbetsgrupp Telenor:
Head of Brand & Communication: Patrik Söder
Brand & Advertising Manager: Johanna Andrén
Projektledare: Maria Bolin Lilja
Tero Marjamäki