Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 oktober 2014, 10:47
20-talet barn kommer med egna förslag på vad man ska göra med vuxna som inte byter bort sin "smutsiga" el. Ett av förslagen gäller att de borde få träffa "Smutsmonstret." Masscreation ligger bakom kampanjen.
"Vuxna som har smutsig el borde träffa "Smutsmonstret".
Det är av förslagen från de barn som ingår i Telge Energis kampanj om "smutsig el".
Telge Energi menar att klimatet är en ödesfråga för framtiden och kommande generationer som får ta konsekvenserna av vårt agerande. Företaget tycker därför att det inte är mer än rätt att man låter barnen komma till tals - Masscreation ligger bakom kampanjen.
- Vi intervjuade och spelade in 20 barn som fick berätta om vad de tycker man skulle göra för att få vuxna att förstå att det är viktigt att rädda klimatet. De roligaste historierna har vi sedan använt i kampanjen, säger Britta Persson copy på Masscreation i en kommentar.
Telge Energi introducerar också en helt ny säljkanal Pressbyrån och 7-Eleven i samband med kampanjen för att få svenska folket att byta till "ren el".
- Lika lätt som att köpa tuggummi eller en kopp kaffe kan man nu byta till ren el på väg till jobbet, säger Petra Hallebrant, kundchef på Telge Energi i en kommentar.
Kampanjen körs på tv, bio, digitalt och i tunnelbanan.
Arbetsgrupp:
Kund:
Telge Energi
Byrå:
Masscreation
Produktionsbolag:
Stiller Studios
Fotograf: Petter Karlberg
Media: Bizkit
Karl-Johan Byttner