Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 Oktober 2010, 15:42
Idag, måndag, släpps Telge Energis nya filmer, signerat John Doe. Payoffen: Tycker du också att det är viktigt med ren el? Telge Energi- bara el från vind och vatten. I centrum: engångsligg och bastubad.
I förra veckan kunde Resumé berätta att Telge Energi väljer John Doe som ny reklambyrå, och attackerna i reklamfilmerna
– Framöver ska vi inte slå lika hårt mot våra konkurrenter, utan istället på ett humoristiskt sätt visa vad man kan göra med sitt elbolag, berättade Jan Molin marknadschef på Telge Energi, det nya reklamtänket med John Doe som ny huvudbyrå.
I filmerna, två till antalet, och som går upp på tv senare idag, måndag, utspelar sig den ena filmen kring ett engångsligg, den andra kring bastubad, båda kretsar dock kring att visa hur viktigt det är att kunna välja Ren El, och detta från Telge Energi.
– Vi ville visa resultatet av extremkonsekvens och hur det kan gå om man i vardagen verkligen håller på att man bara vill konsumera ren el, förklarar Henrik Åsis, copy på John Doe de nya filmerna.
– Vi drog det till det yttersta, även om vi tycker att ren el borde stå såhär högt upp i det dagliga medvetandet hos alla, säger han.
Filmerna är främst tänkta att fungera som en öppning för Telge Energis försäljare på företagets mobila säljstationerna som är ute på gator och torg fram till en bit in i november.
Reklamfilmerna kompletteras med bio, webb samt spottar i TV3 Play.
Huvudmålgruppen för kampanjen: kvinnor 30-44 år.
Fredrik Blomberg, ad
Tommy Gottberg, projektledare
Henrik Åsis, copy
Karin Drangel, planner
Nicki Hallenberg, produktionsledare
Anders Mjöbring, webbstrateg
Mediebyrå: Bizkit
Tero Marjamäki