Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Telge Energi slopar kolkraft

Publicerad: 22 Januari 2008, 15:30

Grand Annons byrå har tagit fram den nya kampanjen åt Telge Energi som ska visa att företaget gjort en total ompositionering. Nu ska de sluta sälja el från kolkraft och kärnkraft och istället satsa på el från vind och vatten.


Det var i höstas som Telge Energi tog beslutet att välja bort el från kolkraft och kärnkraft. Nu kommer kampanjen som ska berätta om företagets miljösatsning och nya position på marknaden.

Kampanjen ”blås bort kolkraften” kommer att synas i TV3, TV4 med systerkanaler, Kanal 5 och Discovery, morgonpress samt på webben. Medieinvesteringen ligger på cirka sex miljoner kronor.

– Det har varit sjukt kul och vi beundrar Telge som vågar ta det här steget. Det är lite som om Volvo skulle sluta att sälja bensinbilar, säger Henrik Levahn copywriter på Grand.

Tidigare fokuserade Telge Energi mycket på priset och att de var så pass mycket billigare än jättarna i branschen. Men sedan de stora bolagen pressat sina priser har Telge Energi tvingats tänka om.
– Det här är en mycket bra och stark position för Telge Energi att ta, säger Henrik Levahn.

Kampanjperioden är cirka en månad.

– El är ett jävla ointressant och krångligt ämne för konsumenten. Därför valde vi detta väldigt enkla maner, nästan som 70-talets barn-tv-program, säger Henrik Levahn.

Telge Energi

Kund: Jan Molin, marknadschef Telge Energi
Byrå: Grand
Arbetsgrupp: Henrik Levahn copy, Jörgen Linqvist ad, Mats Lönne projektledare/strateg, Carin Fagerlund produktionsledare, Marcus Lundqvist original
Postproduktion: Morgan Kane
Web: Music Bay
Mediabyrå: Bizkit
PR: Vox

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.