Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Telge startar inhousebyrå

Publicerad: 4 Januari 2008, 14:14

Södertälje kommuns affärsbolag Telge startar en inhousebyrå för koncernens samtliga företag. – Vi ska samla all kommunikation och marknadsföring till en grupp som arbetar heltid med detta, säger Alarik von Hofsten, it- och kommunikationsdirektör.


Telge omfattar bland annat bolagen Telge Energi, Telge Bostäder och Tom Tits Experiment. Totalt handlar det om tio bolag som ingår i Södertälje kommuns affärsdrivande bolag.

De respektive företagen har tidigare arbetat på egen hand med kommunikation och marknadsföring, men nu samlar man ihop dessa tjänster till en inhousebyrå, som kommer att bestå av 15 personer.

– Tidigare har 25 personer arbetat med detta på hel- eller deltid på olika håll i koncernen, nu blir det 15 heltidstjänster för att det ska bli effektivare, säger Alarik von Hofsten som är it- och kommunikationsdirektör på Telge.

Marknadsförings- och kommunikationsbudgeten ligger på runt 30 miljoner kronor, och då ingår även viss internkommunikation. Hälften av denna budget kommer att förvaltas av inhousebyrån, resterande del kommer även fortsättningsvis att hanteras av de reklam- och pr-byråer man tidigare jobbat med.

Dessa byråer – bland dem finns Waters Widgren, Odelius och Vox PR – får räkna med färre uppdrag i framtiden då en del ska tas om hand av Telge, enligt von Hofsten.

Den 1 februari beräknas byrån starta sitt arbete. Till dess ska man ha rekryterat projektledare inom reklam och pr, ad, copy, produktionsledare för pr och events, webbredaktör, kulturpilot, originalare och en skribent.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.