Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Telia Finlands nya kampanj uppmanar oss att kliva utanför bubblan

Publicerad: 30 mars 2017, 12:23

Foto: Faksimil

Telia Finlands senaste kampanj, producerad av Miltton Creative, påminner om vikten av kommunikation för att undvika hat.


Ämnen i artikeln:

TeliaReklam

I januari väckte danska tv-kanalen TV2 uppmärksamhet för sin kampanj "Alt det vi deler" som påminde om det som förenar, snarare än särskiljer människor.

Nu kommer ytterligare en kampanj på samma tema från ett av våra grannländer. Telia Finlands kampanj "Find a new connection".

– Vi bär alla på inre strider som de runtomkring oss inte har en aning om. Filmen är en inbjudan till att laga den trasiga mellanmänskliga kommunikation i det finska samhället, om vikten av att lyssna och förstå varandra. Den berör aktuella problem som rasism, intollerans, glastak, rädsla för teknisk utveckling och mobbing. Alla dessa teman knyts ihop på 90 sekunder och fångar den finska folkkänslan våren 2017, säger Mikko Hakkarainen, creative director på Miltton Creative i Helsingfors som producerat filmen.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

TeliaReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.