Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Telia lyfter fram bästa täckningen

Publicerad: 5 juni 2008, 08:26

I veckan släppte Telia en stor kampanj för deras mobila bredband. Målet är att visa att de har den bästa täckningen i Sveriges tre största städer, eller närmare bestämt på 1500 surfzoner.


Kampanjen ”Snabbast i stan” kommer att gå under cirka tre veckor. Medievalet är utomhus, trafikreklam, print, webb och radio. Kampanjen kommer dessutom att synas i ett par event på stan.

Vad är syftet med kampanjen?
– Telia vill fortsätta kommunicera kring mobilt bredband. Marknaden för det växer snabbt. I den här kampanjen berättar vi om Telias surfzoner som i dagsläget är 1500 stycken. Vi berättar att man med Telias surfzoner surfar snabbast i stan, säger Charlotte Laike, projektledare på Storåkers McCann.

Hur skildrar ni det i de olika enheterna?
– Vi valde att gå rakt på sak och visa vad en surfzon är och göra det med hjälp av några kända platser i Stockholm, Göteborg och Malmö, där Telia har surfzoner. I utomhusbilderna visar vi också på mångfalden av surfzoner och i radio har vi gjort intervjuer med personer som sitter och surfar i en sådan zon.

Varför kör ni ut kampanjen just nu?
– På vår och sommar blir det extra aktuellt att surfa ute på caféer, i parker och på liknande platser. Visserligen finns det surfzoner inomhus också men här pekar vi särskilt på möjligheterna att surfa snabbt utomhus, säger Charlotte Laike. Hon tillägger.
– Att det sedan blev en sådan värmebölja precis till kampanjstarten är vi jätteglada för.

Kampanjen riktar sig till invånarna i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Telia

Mikael Gustafsson Telia
Byrå: Storåkers McCann
Arbetsgrupp: Hanna Belander copy, Ola von Bahr ad, Christian Sundgren planner, Anna Wallin produktionsledare, Anders Westman original, Maria Widemar art buyer, Charlotte Laike projektledare
Foto:  Petrus Olsson/Adamsky

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.