Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Telia ser över byråerna – förnekar pitchläge

Publicerad: 29 Oktober 2014, 14:15

Skärmdump från DDB Stockholms senaste Telia-film "För att alla är lika olika"

Telia Sonera är i färd med att utvärdera sina byråsamarbeten. Normalt brukar detta peka på att en annonsör är på väg att gå ut i pitch. Något som kommunikationschefen Nicholas Rundbom förnekar.


Ämnen i artikeln:

TeliaDDBDDB StockholmSpinn Action MarketingTelia SoneraOttoboni

Så sent som förra hösten bytte telekomjätten pr-byrå. Prime kastades ut efter 13 år och Cohn & Wolfe blev ny samarbetspartner. Ett år senare går Telia Sonera igenom sina reklambyråpartners för att se över ansvarsfördelningen.  

– Det vi gör nu är att se över hur vi arbetar med våra byråer och de gemensamma arbetsprocesser vi har för hur vi sköter det dagliga arbetet. Det inkluderar även då vilka byråer som gör vad, säger Nicholas Rundbom, chef för Telias externa kommunikation.

Varför gör ni detta just nu?
– Vi ser regelbundet över hur vi arbetar med våra leverantörer, oavsett om det gäller marknadskommunikation eller andra delar av verksamheten.

DDB Stockholm har varit Telias huvudbyrå sedan början av 2009. Vid sidan hade använde man CP+B som digital byrå fram till 2012 då man även tog in tre produktionsbyråer i form av Spinn Action Marketing, Ottoboni/Done Production och Smicker. På contentsidan samarbetar man med Spoon. En översyn av samarbeten brukar indikera att de befintliga byråerna kan hänga löst.  

Är det picthläge?
– Självfallet vill vi att arbetet ska fungera så effektivt som möjligt, men det här handlar inte om någon upphandling.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.