Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 december 2015, 10:16
Telias nya julkampanj, gjord av Humblestorm.
Foto: Youtube
Vad är egentligen meningen med livet? Det undrar renarna som filosoferar fritt i Telias julkampanj. Humblestorm står för filmerna som kommer rulla digitalt.
Dåliga arbetstider, julklappsstress och fest på firman. Mycket ska tänkas på när det går mot jul, något som Telia har låtit visa upp i sin nya reklamfilmer. Men det är inte vilka som helst som lyckats få huvudrollerna – det är nämligen renar. De första två filmerna gör reklam för virtual reality och refill kontantkort.
Humblestorm har gjort filmerna som ska komma ut på Facebook, Youtube och i Play-tjänster.
– Telia ville testa något nytt och låta de digitala kanalerna få den uppmärksamhet de förtjänar. Därför valde de i år att komplettera de klassiska TVC:erna med ett gäng reklamfilmer särskilt framtagna för digital media, säger Mernosh Saatchi, kundansvarig projektledare på Humblestorm, i en kommentar.
Humblestorm har tidigare arbetat främst med Telias kommunikation mot företag, men har nu tagit fram fem filmer för julkampanjen. Resterande filmer släpps veckovis fram till jul.
Arbetsgrupp Telia:
Marie S Dahl
Miyako S Thornton
Humblestorm:
Albert Åkerman, CD
Bora Öztürk, Art Director
Johan Liljeroos, Original
Anders Berg, Copywriter
Linnea Nyberg, Copywriter
Mernosh Saatchi, Projektledare
Joanna Lodell, Produktionsledar
Produktionsbolag Hobbyfilm:
Ludvig Carlsson, Producent
Patrik Eklund, Regissör
Simon Olsson, Fotograf
Frid&Frid, Musik