Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 December 2012, 14:26
Telejätten har tecknat avtal med tre produktionsbyråer – Spinn Action Marketing, Ottoboni/Done Production och Smicker.
Telia menar att alla tre byråerna har kompetens inom riktad kommunikation såsom DM, DR, produktkommunikation, digital marknadsföring och CRM:
– Det digitala området blir allt viktigare och med våra nya partners kan vi flytta fram våra positioner. Vår ambition är att vara bäst i klassen inom digital marknadsföring. Vi stärker även upp vår CRM-kommunikation i och med avtalet med Smicker, säger Niklas Angergård, marknadschef på Telia i en kommentar.
Han menar också att Telia enklare kan ge en samlad bild av varumärket genom att fokusera på färre byråer.
Upphandlingen innebär även att Telia utökar sitt redaktionella samarbete med Spoon.
DDB har däremot inte varit fokus för någon upphandling, utan är även i fortsättningen Telias huvudbyrå.
Karl-Johan Byttner