Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Teliapappan blir lajvare

Publicerad: 4 maj 2009, 12:46

Förra sommaren fick Teliapappan Gunnar en flickvän, Monica. Nu introducerar Storåkers McCann Monicas bror. I första filmen lockar han med Teliapappan på lajv.


Ämnen i artikeln:

TeliaStoråkers McCann

Bild från nya reklamfilmen

Sedan en tid tillbaka bloggar Teliapappan på ”Jag heter Gunnar. Livet på en pinne”. Nu kommer en reklamfilm signerad Storåkers McCann där en ny karaktär presenteras, Monicas bror Torbjörn. Filmen och bloggen hänger ihop och är en del i presentationen av Telias mobila bredband. Reklamfilmen har premiär idag, måndag.

– Handlingen på webben och i reklamfilmen överlappar varandra. Båda gör reklam för mobilt bredband. Kampanjen ska berätta att Telia har höjt hastigheten för sitt mobila bredband, säger Philip Berman, projektledare på Storåkers McCann.

Vad är det för målgrupp?

– Som vanligt är det en bred målgrupp, i stort sett kan man säga att den vänder sig till svenska internetanvändare.

Kampanjen kommer även att backas upp av utomhusenheter om några veckor.
– Filmen utspelar sig under ett rollspel och vi kommer för första gången i kontakt med hennes bror som har dragit in Gunnar i rollspelsvärlden.

Reklamfilmen kommer gå i tre till fyra veckor.

Se fler reklamfilmer på Play Resumé

Storåkers McCann

AD: Henric Almquist
Copywriter: Martin Johansen
Originalare: Nico Paredes
Produktionsledare: Anna Wallin
Projektledare: Philip Berman

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

TeliaStoråkers McCann

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.