Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Telias första riktiga satsning på familjen

Publicerad: 26 augusti 2008, 15:09

Telia lanserar en ny produkt som vänder sig till hela barnfamiljen. Det är första gången som företaget gör en renodlad familjeprodukt. Här är kampanjen från Storåkers som ska sälja in det nya.


Nu satsar Telia helt på hela familjen. Med den nya produkten ”Telia Mobil familj” kan familjemedlemmarna ringa fritt till varandra. Dessutom får familjen två startpaket till barnen samt en digital kalender så att de kan hålla reda på vad alla i familjen håller på med.

– Tidigare har Telia använt familjen som en kommunikativ kanal för att sälja olika produkter. Nu har de för första gången tagit fram en produkt som helt riktar sig till barnfamiljer. Det har vi utgått från i kampanjen, säger Philip Berman, projektledare på Storåkers McCann.

Kampanjen, som startade igår, består av en film som kommer att synas på TV4, Kanal 5 och i Viasats kanaler. Detta backas upp av en printkampanj som kommer att gå i livsstilsmagasin och i dagspress samt webb.

I filmen används liksom tidigare Teliafamiljen. Annons erna bygger på samma koncept fast visar andra familjer.
– I filmen dramatiserar vi med hjälp av Teliafamiljen. I den har pappan och sonen glömt bort att sonen ska börja högstadiet. Grundtanken är densamma i annonserna, det vill säga vi visar familjer som har så mycket att göra att de glömmer bort viktiga saker. Med kalendern skulle de få kontroll över allas aktiviteter, säger Philip Berman.

Kampanjen är fotograferad av Petrus Olsson på Adamsky. Daddy står bakom onlineaktiviteterna.

Telia Sverige

Uppdragsgivare: Ulrika Nordström projektledare, Josefin Lundmark reklamchef
Byrå: Storåkers McCann
Arbetsgrupp: Henric Almquist ad, Hanna Belander copy, Anna Wallin produktionsledare, Philip Berman projektledare, Charlotte Laike kundansvarig, Christian Sundgren planner, Anders Westman, originalare
Produktionsbolag: Esteban
Regi: Alexander Brügge/ Markus Ernerot
Producent: Sofia Wall
Foto: Petrus Olsson, Adamsky
Webb: Daddy

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.