Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Telias logga – en sexsnackis

Publicerad: 24 Maj 2011, 13:18

Telia Soneras nya logga är redan i blåsväder. På Philips kontor i Finland har man nämligen upptäckt att den är förvillande lik Philips sexleksak ”Relationship care”.


Ämnen i artikeln:

PhilipsTelia Sonera

Telias nya logga och Philips sexleksak. Foto: Iltasanomat.

Det är inte bara på Philips som man har upptäckt likheterna. Ett flertal finska läsare har hört av sig till Iltasanomat, Finlands största kvällstidning, och påtalat det snarlika utseendet.

– Symbolen är unik, dynamisk och ett försök att förena oss. Den symboliserar det globala och lokala accessnät som vi har till alla våra kunder. När kunderna ser symbolen så vet de att den tillhör den största operatören – Telia Sonera, säger Cecilia Edström, Telias kommunikationsdirektör, till Iltasanomat.

Både Philips sexleksak och Telias nya logga, som delar färg, form och mönster, ska ha inspirerats av en rund sten.

Sexleksaken är, enligt Philips, den första sexleksak som båda parterna kan njuta av samtidigt.

”’Relationship care’ är utformad för att öka njutningen för båda. Leksaken ska uppmuntra par att utforska och stimulera varandra på nya sätt, och är tänkt att tillföra en ny dimension och spänning i sexlivet.” skriver Philips om sexleksaken.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

PhilipsTelia Sonera

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.