Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Telias nästa steg i kampen mot näthat: en modekollektion

Publicerad: 20 september 2016, 13:55

Telia fortsätter arbetet mot näthat genom ett nytt unikt samarbete med modebutiken Aplace.


Kollektionen är framtagen tillsammans med konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren som har fått fria händer att skapa varsin symbol mot näthat.

Symbolerna kommer att tryckas på en helt ny modekollektion, "Fashion against hate", som lanseras i APLACE butiker och online den 28 september. Överskottet från försäljningen går till Telias samarbetspartner Friends.

Telias initiativ mot näthat som startade i våras genom kampanjen #hatahat. Över 25 000 #hatahat t-shirts delades ut till skolklasser, grupper och föreningar. Med Fashion against hate tar operatöreni nästa steg. Ett unikt samarbete där flera konstnärer och Aplace på ett nytt och inspirerande sätt bidrar i kampen mot näthat.

– Det engagemang vi såg under vårens kampanj i bland annat sociala medier och genom alla som valde att bära vår tröja mot näthat visar att människor vill ha ett schystare klimat på nätet. Mode är ett starkt sätt att visa att man tar ställning. Nu fortsätter vi att ta ansvar och sätta ljus på den här viktiga frågan på ett helt nytt sätt, säger Hélène Barnekow, vd Telia Sverige i ett pressmeddelande.

Vid köp av kollektionen bidrar man direkt till Telias samarbetspartner Friends.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.