Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Telias nya affischnamn: Emma Wiklund

Publicerad: 9 Januari 2012, 13:46

Emma Wiklund blir dragplåster för Telia.

Foto: Pressbild/Lindex.

Supermodell, entreprenör – och nu affischnamn för Telia. Lindex förra reklamprofil Emma Wiklund blir Telias nya dragplåster. – Per Holknekt fungerade väldigt bra för oss, nu tar vi nästa steg i samma upplägg, säger Annika Bagge, reklamchef på Teliasbredbandstjänster.


Ämnen i artikeln:

TeliaPer HolknektDDB

I fem år var hon Lindex stora affischnamn.

Nu byter Emma Wiklund uppdragsgivare till Telia.

I telejättens kommande storkampanj, gjord av reklambyrån DDB, har hon huvudrollen.

I september körde Telia en stor kampanj med entreprenören Per Holknekt, grundare av klädmärket Odd Molly och investerare i reklambyrån Pistöl Agency.

Och nu är det alltså dags för nästa profil.

Emma Wiklund, har kanske gjort sig mest känd som modell, men har också börjat en skådespelarkarriär och har bland annat en roll i de franska filmerna Taxi 1-4, producerade av Luc Besson.

Hon fick också sitt genombrott 1991 tack vare reklamen, då som smal modell i Arlas kampanj för minimjölk.

Hon har också varit programledare i TV3 och TV4.
Senaste reklamjobbet var som frontmodell för Lindex, vars styrelse hon också satt i.

Men nu byter Emma Wiklund arena, från mode till telefoni.

– Per Holknekt fungerade väldigt bra för oss, både externt och internt, där han på ett väldigt bra sätt visade upp hur Telia kan hjälpa till att få både det privata och ens företag på ett bra sätt, säger Annika Bagge, reklamchef för Teliasbredbandstjänster.

Och nu fortsätter man alltså på entreprenörsspåret.

– Det stämmer att vi kommer använda oss av Emma Wiklund, men mycket mer än så kan jag inte säga i detta nu. Vi håller fortfarande på med produktionen av kommunikationen, säger Annika Bagge.

Inte heller när kampanjen kommer upp vill Annika Bagge svara på, mer än att det ”inte är så långt kvar”.

Per Holknekt-reklamen var en stor kampanj i breda medier och även Emma Wiklund kommer att synas brett framöver.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

TeliaPer HolknektDDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.