Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Telias nya sommarkampanjer

Publicerad: 23 maj 2011, 14:59

Telia satsar på två nya kampanjspår inför sommaren. ”Musiksätt Sverige”, där man kan tagga fysiska platser med musik och ”Maximal uppkoppling – maximal avkoppling” där man vill belysa möjligheten att ständigt vara uppkopplad genom att erbjuda internetfria zoner.


Ämnen i artikeln:

TeliaDDB

Telia går ut i två stora kampanjer inför sommaren. Den första, Musiksätt Sverige, sjösattes i dag och är en tjänst som gör det möjligt att musiksätta en fysisk plats.Om flera personer skulle tagga samma plats kommer den låt som har flest ”likes” att vara den som  musiksätter den aktuella platsen, enligt en herre på täppan-princip.
– Med ”Musiksätt Sverige” bjuder vi in till att sätta ljud på kända och okända svenska platser, säger Josefin Lundmark marknadschef för Mobility på Telia.

Hittills har 1 624 platser musiksatts.
– Vi har inte satt upp något mål i antal musiksättningar. Jag hoppas så klart att det blir så stort som möjligt, säger Josefin Lundmark.

Kampanjen riktar sig framför allt till ”moderna familjer och unga vuxna”. Förutom sajten kommer kampanjen att köras i tv, radio, webb och utomhus.

Med den andra kampanjen, ”Maximal uppkoppling – maximal avkoppling”, har man tagit fasta på att det är lättare än någonsin att vara uppkopplad, oavsett var man befinner sig. Genom att inrätta ett antal internetfria zoner vill man belysa möjligheten att var nedkopplad ibland och på kontrasten mellan uppkopplad/nedkopplad.
– Vi tar en humoristisk tvist på att man kan vara uppkopplad överallt och erbjuder därför internetfria zoner. Sedan kan möjligheten att ständigt vara uppkopplad vara något avkopplande för många människor, säger Josefin Lundmark.

Kampanjen kommer att dra igång inom kort och gå i tv, print, webb och utomhus. Man kommer dessutom att genomföra en del pr-aktiviteter.

Bakom båda kampanjerna står reklambyrån DDB. Mediebyrå är MEC.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

TeliaDDB

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.