Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Tempel får uppdrag för Cederroth

Publicerad: 9 april 2010, 06:01

Efter en upphandling får Tempel uppdraget att utveckla Cederroths varumärke Salvequick.
– Vi gjorde en genomgång av ett antal reklambyråer och avslutade processen med en final som bestod i att lösa en konkret uppgift för en produktlansering, berättar Caroline Saxer, Marketing Manager på Cederroth.


Ämnen i artikeln:

TempelCederroth

Uppdraget gäller inte bara för Norden, där Salvequick är det dominerande varumärket. Tempel ska jobba på totalt nio marknader.

– Som ett mindre independentföretag inom reklam och underhållning är vi väldigt smickrade över att få ännu ett internationellt uppdrag, säger Tom Wendels, vd på Tempel.

Salvequick är ett varumärke som lanserades redan 1947. Varje år säljs det runt 20 miljoner förpackningar av plåstermärket.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

TempelCederroth

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News