Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Tempel riskerar tappa Comhem

Publicerad: 24 Oktober 2008, 08:34

Comhem går ut i en sluten upphandling. Pitchen kommer att avgöras inom de närmaste veckorna.


truefalse

Yvonne Pils utvärderar reklambyråer. Foto: Resumé

Nuvarande byrå är Tempel, som tillsammans med frilanskreatörerna Helena Helsing-Mork och Mikaela Friberger har arbetat med Comhem sedan våren 2005.
Och de får en ny chans.
– Vi har bjudit in tre fyra byråer. En av dem är Tempel, säger Yvonne Pils, marknadschef på Comhem, som inte planerar några större förändringar i konceptet.
– Vi gör en generell utvärdering av hur vi ska jobba i framtiden. Vi har precis gått in i vår nya operativa fas.

Pitchen är tänkt att avgöras inom de närmare två tre  veckorna.
– Men det kan också ta längre tid. Vi har inte fått in alla presentationer än, säger Yvonne Pils.

Comhems mediebyrå är OMD. Det samarbetet löper på tills vidare.
– Vi ska sätta oss ned med OMD och gå igenom den nya operativa fasen.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.