Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Terapi och nytt erbjudande ska bota din roamingrädsla

Publicerad: 16 Januari 2019, 12:40

Varannan svensk oroar sig för att roama utomlands. För att lindra det släpper Tre nu roamingen fri i 50 länder utanför EU och släpper samtidigt en ny hypnotiserande reklamkampanj som ska bota roamingångesten.


Ämnen i artikeln:

TreReklamWenderfalck

Trots att roamingen inom EU sedan två år tillbaka inte innebär några extrakostnader är det många som fortfarande känner sig nervösa när de surfar utomlands. Enligt en undersökning från Novus, på uppdrag av Tre, är det så många som hälften som drar sig för att slå på roamingen på resan.

I en ny kampanj väljer därför Tre två olika sätt att bota svenskarnas roamingångest. Dels utvidgar man den fria roamingen till att även inkludera 50 länder utanför EU och dels släpper man en ny hypnotiserande reklamkampanj. I reklamkampanjen, som släpps i sex versioner, utsätts tittarna för fem olika former av terapi som ska bota deras roamingångest.

– Många har något vi identifierat som roamingrädsla och oroar sig för höga avgifter. Våra kunder vill kunna slappna av och ha ett bra uppkopplat liv oavsett var de befinner sig. Med 3Världen kan man surfa som hemma i stora delar av världen, men av gammal vana och med skräckhistorier om höga avgifter i bakhuvudet kan det ändå kännas läskigt att slå på roamingen på resan. Med kampanjen vill vi på ett humoristiskt sätt uppmärksamma att det för 3Världen-kunder inte finns något att oroa sig för, säger Mårten Lundberg, kommunikationschef på Tre i ett pressmeddelande.

Kampanjen, som kommer att visas på tre.se och i sociala kanaler, är den första sedan Tre i höstas inledde ett samarbete med pr-byrån Wenderfalck. För produktionen står Slutet är nära.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

TreReklamWenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.