Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Testa ditt tålamod med årets tråkigaste kampanj

Publicerad: 24 Maj 2016, 09:56

I årets tråkigaste kampanj vill Jetpak beskriva hur tråkigt det är att vänta på leveranser. Det gör de genom att låta dig till exempel titta på sanden i ett timglas – i flera timmar.


Ämnen i artikeln:

MECMasscreationKampanj

Kampanjen är framtagen av byrån Masscreation, och är en del av Jetpaks kampanj där de lovar punktlighet i leveranserna. För att visa hur tråkigt det är att vänta på långa leveranser har Jetpak nu producerat, vad de själva kallar för, årets tråkigaste kampanj. I timmar kan du titta på filmer där man får följa med målfärg som torkar, sanden i timglas eller hur blommor vänder sig mot solen.

– Folk är trötta på leveranser och hantverkare som tvingar dem att sitta hemma och vänta, säger Angelica Zwahlen, campaign manager på Jetpak, i ett uttalande.

Som de själva säger är det här en otroligt tråkig kampanj, men tydligen har arbetet med den ändå varit rolig.

– Det kan låta konstigt, men det har varit svinroligt att göra tråkiga grejer. Jetpak är verkligen modiga som vågar ta sin kommunikation så här långt, säger Henrik Levahn, kreativ strateg på Masscreation.

Om du vill testa tålamodet och samtidigt ta del av den tråkiga kampanjen kan du klicka in dig här. Men om flera timmar av målfärg som torkar inte känns lockande, kan du se kortare trailers till filmerna längre ner i artikeln.

Arbetsgrupp
Masscreation:
Henrik Levahn, kreativ strateg
Andreas Hogby, planner
Henrik Ljungström, copywriter
Jörgen Lindqvist, AD
Johannes Björklund, filmskapare
Danial Namousi, digital utvecklare
Helena Rutberg, produktionsledare

Jetpak:
Angelica Zwahlen, Campaign Manager
Tiina Grönroos, Customer Experience Manager

Mediabyrå MEC:
Thomas Myrhed

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

MECMasscreationKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.