Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Testar raggfaktorn på partykläderna med inbyggt chip

Publicerad: 22 Oktober 2015, 08:45

Vill du mingla, dansa hela natten eller få ragg? Gina Tricot har låtit partyprofiler testa deras plagg för att avgöra vilka som lämpar sig bäst vid olika tillfällen.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjDDB StockholmGina Tricot

Partytoppar och klänningar har varit en stor del av Gina Tricots framgångsaga. Nu vill kedjan ta nästa steg i utvecklingen genom att erbjuda optimerade plagg för olika syften.

Inför höstens kollektion har de låtit 60 festglada personer i Stockholm, Köpenhamn och Berlin bära deras olika plagg under ett antal utekvällar. Plaggen utrustades med särskilda chip som mätte hur länge de stannade ute, hur mycket personerna dansade och till vilken musik. Dessutom registrerades i fall de haffade någon att gå hem med eller ej.

Därefter har de olika plaggen märkts upp i de fyra kategorierna "Dance potentional", "Mingle potential", "All night potential" och "Romance potential".
– Oavsett hur man gillar att gå ut kan man hitta sin outfit hos oss och det vill vi bevisa med denna kampanj genom att guida våra kunder beroende på vilken typ av festkväll de är ute efter, säger Magnus Johansson marknadsdirektör på Gina Tricot i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står DDB Stockholm.
– Det jag verkligen gillar är testet genomförts i så stor skala och att den testade kollektionen kommer ut till alla Gina Tricots butiker i hela Norden och Tyskland, enligt Lina Elfstrand som är AD på DDB.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.