Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag31.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Thailändsk reklam som får Adweek att gråta

Publicerad: 9 Juli 2014, 14:45

Ta fram näsdukarna för det kan bli svårt att låta bli att gråta. Så lyder omdömet från Adweek angående en thailändsk Y&R-signerad reklam där man pushar för telefonen DTAC.


Ämnen i artikeln:

AdweekY&R

"Vi har alla varit där som en far, familjemedlem eller en som bara ska hålla i babyn. Mamma försvinner..."

Det skriver Adweek.

Pappan i reklamfilmen försöker lösa skriken genom att ringa mamman och visa upp henne på bild från mataffären, men inget hjälper.

Babyn bara gråter och gråter och pappan blir alltmer förtvivlad.

Sedan kommer den oväntade lösningen och mamman småler från sitt håll – hon ser naturligtvis hela scenen i telefonen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

AdweekY&R

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.