Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

The Arks vinnarlåt i MQ:s reklam

Publicerad: 8 november 2007, 12:00

Vinnaren av årets melodifestival är – MQ. Klädkedjan skrev kontrakt med The Ark innan det ens var klart att bandet skulle vara med i melodifestivalen, som de senare vann.
I veckan startar kampanjen.


MQ har de senaste åren låtit en rad folkkära kändisar bli klädda med kedjans kläder på stortavlor och i printannonser och senast i raden är popgruppen The Ark, som vann årets melodifestival.

Det här samarbetet, som inte innehåller några utomhustavlor, inleddes innan det ens var klart att gruppen skulle vara med i melodifestivalen.

Ändå är vinnarlåten ”The Worrying Kind” med i reklamfilmen som spelades in i januari. Enligt Svenska Dagbladet, som skriver om kampanjen, är det inga problem att ha med låten enligt EBU:s regler.

– Vi strävar efter att vara i samtiden så mycket som möjligt och att göra reklam som är aktuell. Vi vill kopplas ihop med aktuella företeelser och The Ark är extremt aktuella nu, säger Anders Collin, marknadschef på MQ, till SvD.

Bruttoinvesteringarna i kampanjen är enligt Collin 6 miljoner kronor. Hur mycket The Ark får vill han inte avslöja.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.