Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

The Fan Club köper Good Old

Publicerad: 11 juni 2008, 09:39

Malmöbyråerna The Fan Club och Good Old går samman. Byråerna delar redan lokaler och har samarbetat med många projekt. Nu köper The Fan Club hela Good Old. Det nya företaget kommer att ha 22 medarbetare och får en omsättning på runt 20 miljoner kronor.


Björn Jeffery. Foto: Anna Schori

För drygt ett halvår sedan bildades nya The Fan Club efter sammanslagningen av The Fan Club och Eminent. The Fan Club var det mindre bolaget men mer kreativt beryktat och Eminent stod för bredden.

Nya The Fan Club, som förra året hade en omsättning på runt 15 miljoner kronor, köper nu hela webbyrån Good Old. Byråerna har suttit tillsammans i ett och ett halvt år och har sett flera samverkansvinster. Vd Björn Jeffery säger till Resume.se:

– Deras strategi, att värva ”fans” till kunderna, passar bra med vår strategi kring onlinekommunikation. Nu har marknaden mognat när det gäller digitala medier och då är vi också mogna att ta det här steget. Det här innebär en möjlighet att växla upp.

Björn Jeffery är en av fyra delägare som säljer bolaget till The Fan Club.

Någon köpeskilling vill parterna inte avslöja. Good Old gjorde ”några hundra tusen” i vinst förra året och omsatte 4,5 miljoner kronor.

Niklas Ek, vd på The Fan Club, kommenterar affären:

– De kompletterar vår verksamhet med digital kompetens som vi har saknat tidigare.

Ni har vuxit snabbt på ett år – ska ni fortsätta i den här takten?
– Nej, vi växte först från tre till 15 personer, och nu med ytterligare sju. Så vi ska låta det här sätta sig nu.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.