Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 februari 2014, 11:13
The Canadian Institute of Diversity and Inclusion, CIDI, arbetar med mänskliga rättigheter. Organisationen slår nu till med en OS-kampanj som har fått Adage att utnämna till den ”gayiaste” reklamen någonsin.
Ämnen i artikeln:
SotjiAdage rapporterar att den ryska bannlysningen av gay-propaganda inför Vinter-OS i Sotji har fått många att reagera.
I veckan kom den skotska öltillverkaren Brewdo med ölet Hello, My Name is Vladimir. Ölen marknadsfördes med hashtaggen ”NotForGays”.
The Candian Institute of Diversity and Inclusion kommer nu med påminnelse om hur man anser att det alltid har varit med OS och budskapet: ”The games has always been a little gay”.
Filmen visar två bob-åkare som förbereder sig för att åka nedför banan och det hela sker till tonerna av Human Leagues ”Don´t you want me”.
Rethink ligger bakom kampanjen, enligt Adage.
Vinterspelen i Sotji drar igång på fredag.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Sotji