Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”The games has always been a little gay”

Publicerad: 5 februari 2014, 11:13

The Canadian Institute of Diversity and Inclusion, CIDI, arbetar med mänskliga rättigheter. Organisationen slår nu till med en OS-kampanj som har fått Adage att utnämna till den ”gayiaste” reklamen någonsin.


Ämnen i artikeln:

Sotji

Adage rapporterar att den ryska bannlysningen av gay-propaganda inför Vinter-OS i Sotji har fått många att reagera.

I  veckan kom den skotska öltillverkaren Brewdo med ölet Hello, My Name is  Vladimir. Ölen marknadsfördes med hashtaggen ”NotForGays”.

The  Candian Institute of Diversity and Inclusion kommer nu med påminnelse om  hur man anser att det alltid har varit med OS och budskapet: ”The games has always  been a little gay”.

Filmen visar två bob-åkare som förbereder sig för  att åka nedför banan och det hela sker till tonerna av Human Leagues  ”Don´t you want me”.

Rethink ligger bakom kampanjen, enligt Adage.

Vinterspelen i Sotji drar igång på fredag.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Sotji

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.