Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

The Guardian gör sin första varumärkeskampanj på sju år

Publicerad: 24 September 2019, 08:48

Reklamfilmen inom kampanjen är regisserad av den Oscarsvinnande regissören James Marsh. Se filmen nedan.

När den brittiska dagstidningen The Guardian gör sin första varumärkeskampanj på sju år är temat hopp. Bakom kampanjen ligger Uncommons Creative Studio.


Ämnen i artikeln:

ReklamThe Guardian

The Guardian berättar om den nya varumärkeskampanjen "Hope is Power" på sin egen sajt. Kort efter att tidningen nått sitt breakeven-mål i marsch 2019 började de jobba mot ett nytt ambitiöst mål att lyckas få två miljoner läsare att betala för The Guardians innehåll innan år 2022.

"Mot bakgrund av ett skakigt politiskt landskap världen över och med en sparsam budget har vi valt en djärv kreativ strategi som vi hoppas kommer inspirera läsare att stötta the Guardians journalistik på flera sätt", skriver tidningen.

"Hope is Power" är den första varumärkeskampanjen The Guardian gör på sju år och dess centrala budskap om kraften i hopp är inspirerat av tidningens chefredaktör Katharine Viners essä "A mission for journalism in a time of crisis".

Kampanjen ska lyfta tidningen syfte att inte bara ifrågasätta makthavare, utan också att "utforska nya sätt att göra det på, att lyfta nya idéer och ge människor den fakta som behövs för att utmana status quo".

Reklamfilmen inom kampanjen är regisserad av den Oscarsvinnande regissören James Marsh, som bland annat är känd för "The Theory of Everything" som bygger på Stephen Hawkings liv. Bakom kampanjen ligger Uncommon Creative Studio i London.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamThe Guardian

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.