Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

”The Mauler” frontar Coops nya vegosatsning

Publicerad: 25 Oktober 2017, 11:35

Coop går vidare med sitt syftesdrivna koncept. Den här gången handlar det om vegetabiliskt protein istället för kött. MMA-fightern Alexander "The Mauler" Gustafsson syns i nya kampanjen.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerCoopReklamfilmForsman & BodenforsBjörn Larsson

Coop fick stor uppmärksamhet när de lanserade kampanjerna "Ekoeffekten", "Kära köttbit" och "Knasiga Grönsaker" i fjol. Nu går matvarukedjan vidare genom att utmana konventionerna kring kött som proteinkälla.

– Vi tar nu nästa steg i våra opinionsbildande utspel. Efter Ekoeffekten, Knasiga Grönsaker och Kära Köttbit vill vi nu lyfta frågan om vad som är framtidens proteinkälla. Svaret blir bönan – ett livsmedel vi redan har på våra butikshyllor, men som vi borde äta mer av eftersom det är bra både för vår egen och planetens hälsa, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop, i en kommentar.

I kampanjen som kallas "Framtidens protein" syns MMA-stjärnan Alexander "The Mauler" Gustafsson, stjärnkocken Mattias Dahlgren och den svenska ekobonden Adam Arnesson. I morgon har filmen premiär i digitala kanaler. Byrån som ligger bakom är Forsman & Bodenfors. Se filmen här:

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev