Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”The Swedish Number” dominerar Spinn – här är alla vinnare

Publicerad: 24 november 2016, 18:00

"The Swedish Number" prisades även stort i Cannes Lions.

På torsdagskvällen delades priserna ut till årets bästa pr-kampanjer. Hyllade "The Swedish Number" fick flest guld.


Ämnen i artikeln:

The Swedish NumberSpinngalanCohn & Wolfe

Det blir även Svenska Turistföreningens telefonnummer som utses till "Årets bästa pr-kampanj". Kampanjens framgång gör att Cohn & Wolfe vinner totalt sett med sina fyra guld.

– Vi har en imponerande bredd av bidrag i år. Många har varit skickliga på att utnyttja ny teknik och gränserna mellan vad som är egna, förtjänade och köpta kanaler flyter ihop. Resultatet blir starka kampanjer som verkligen bevisar hur pr-branschen utvecklas, säger Caroline Forsshéll, kommunikationschef på Lidl, i ett pressmeddelande.

Cisions pris till Sveriges mest inflytelserika pr-konsult gick till Jerry Silfwer.

Här är hela listan:

ÅRETS BÄSTA PR-KAMPANJ
Guld: Cohn & Wolfe med "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen
Silver: Edelman Deportivo med "Give a Beep" för Hövding

ÅRETS KONSUMENTKAMPANJ
Guld: Cohn & Wolfe med "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen
Silver: Wenderfalck med "All I Want For Christmas Is A Goat" för ActionAid
Silver: Masscreation med "Children's Climate Conference" för Telge Energi

ÅRETS CONTENT MARKETING
Guld: Cohn & Wolfe med "The Swedish Number" för Svenska Turistföreningen
Silver: Post med "Pensionärsknattarna" för AIK Fotboll
Silver: Volontaire med "Therese testar teknik" för Teknikföretagen

ÅRETS BUSINESS TO BUSINESS
Guld: Abby Priest med " Adobe Stock Apparel" för Adobe
Silver: Granath / Obeya med "Utmaningen - en film om den sjuka jobbstressen" för Arbetsmiljöverket

ÅRETS SAMHÄLLSINFORMATIONSKAMPANJ
Guld: Garbergs Malmö med " #snackaomhat" för Landskrona stad
Silver: Granath / Obeya med "Utmaningen - en film om den sjuka jobbstressen" för Arbetsmiljöverket

ÅRETS MASSMEDIEKAMPANJ
Guld: Cohn & Wolfe med " Chokladhuset - Sveriges nya jultradition" för Mondelez International
Silver: Post med "Pensionärsknattarna" för AIK Fotboll

ÅRETS NON-PROFIT
Guld: Wenderfalck med "All I Want For Christmas Is A Goat" för ActionAid
Silver: Edelman Deportivo med "Den Maskerade Bannern" för UNICEF
Silver: Edelman Deportivo med "För Sofia" för UNICEF

ÅRETS DIGITALA KAMPANJ
Guld: Edelman Deportivo med "Give a Beep" för Hövding
Silver: FLB Europa med "#Datadonate" för 3

ÅRETS INTEGRERADE KAMPANJ
Guld: Jung Relations med " Henke Lundqvists hårresande meddelande" för Procter & Gamble
Silver: Edelman Deportivo med " Bread the Future" för Brödinstitutet

ÅRETS INNOVATIONSKAMPANJ (NY)
Guld: Edelman Deportivo med "Give a Beep" för Hövding
Silver: Kärnhuset med "The Train Brain Project" för Stockholmståg

ÅRETS ROOKIE
Axel Bringel, Cohn & Wolfe

ÅRETS KUND (NY)
Håkan Tenelius, Vårdföretagarna

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.