Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”The Swedish Number” tar hem Sveriges första titanlejon på fem år

Publicerad: 25 juni 2016, 18:06

INGO vinner prestigepriset Titanlejon.

INGO har haft en mycket framgångsrik vecka i Cannes. Nu prisas svensknumret i kategorin Titan.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Prestigekategorin Titan belönar kampanjer som på ett eller annat sätt ritat om kartan för kommunikation. Provocerande, normbrytande och avundsframkallande arbeten som markerar en ny riktning och flyttar industrin framåt.

När nomineringarna till Titan-kategorin blev offentliga hade Sverige två bidrag med på shortlist, F&B:s "Slow Down GPS" och INGO:s "The Swedish Number".

Den sistnämnda har alltså omvandlats till ett lejon – det första titanlejonet som går till Sverige sedan 2011.

Grand Prix i Titan går till Venables Bell & Partners för REI-kampanjen #OptOutside.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.