Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag18.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

The Viral Company i djuriskt namnbyte

Publicerad: 24 Februari 2015, 13:37

The Viral Companys nya logotyp.

The Viral Company blir "Animal". Syftet är att visa på byråns bredd, som i dag är större än när den grundades.


Ämnen i artikeln:

The Viral CompanyAnimal

År 2007 drogs The Viral Company igång av Henrik Johansson och Erik Lindqvist. I dag är de 22 anställda, och har utvecklats mycket sedan digitalboomens tidigare stadier.  Nu byter de namn för att signalera förändringen.

– Namnet The Viral Company har på ett bra sätt beskrivit vår digitala kompetens och drivkraft. Men idag gör vi mycket mer än vad namnet antyder. Möjligheten att kombinera vårt digitala tänk med ett helhetsgrepp kring varumärkens kommunikation låter oss också jobba med innovationsprojekt där vi verkligen är med och driver teknikutvecklingen framåt, säger Henrik Johansson i ett pressmeddelande.   

Bland kunderna återfinns Reebok, Volvo, Svenska Spel och Picard. Nyligen blev byråns pr-stunt med de avstängda rulltrapporna vida uppmärksammat i marknadsföringskretsar, och de har också jobbat mycket med Volvos framgångsrika kampanjer på sistone.

– Vi kan inte veta exakt vad som kommer att hända i det digitala landskapet framöver men vi kan vara beredda på att fortsätta lära och anpassa oss. Genom åren har vi gjort det till en av våra största styrkor. Vi var en annan typ av byrå när vi startade, och den mentaliteten kommer vi alltid att bära med oss, kommenterar Henrik Johansson.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

The Viral CompanyAnimal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.