Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

The Yellow & Blue Pages visar svensk öppenhet i Cannes

Publicerad: 11 Juni 2013, 08:01

The Yellow & Blue Pages.

Öppenhet, äkthet, nyskapande, omtanke och progressivitet. Det är svenska kärnvärden som byrån Volontaire och Svenska Insitutet vill visa upp under Cannes Lions. Detta manifesteras i The Yellow & Blue Pages, med kontaktuppgifter till den svenska reklameliten på plats i Cannes.


Ämnen i artikeln:

VolontaireDavid OrlicCannes Lions

Volontaire, som i fjol vann Grand Prix i Cannes Lions, ligger bakom den nya kampanjen för Svenska Insititutets utbildningsformat "Made@Sweden" i årets upplaga av "Reklam-VM".

Utländska reklamhöjdare är ofta svåra att komma åt i Cannes, men med svenskarna ska det vara annorlunda. Volontaire ville illustrera den svenska öppenheten och progressiviteten med en kampanj för Made@Sweden”-dagarna i Cannes då nyckelpersoner i den svenska kommunikationsbranschen föreläser.

Rätt och slätt blev det annonser och ett digitalt register med de svenska reklamarnas telefonnummer och mejladresser. Matias Palm-Jensen har till och med har med telefonnumret till sitt sommarhus. – Vi lanserar blågula sidorna i Cannes, där högt uppsatta chefer från andra länder ofta är omringade av personliga assistenter och svåra att få direktkontakt med. Det här är en kontrast till det och bevisar den svenska öppenheten, säger Volontaires cd David Orlic som också sitter i cyberjuryn.

Manéret har inför Cannes Lions, som börjar på söndag, uppmärksammats av bland annat Creativity Online.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.