Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 september 2021, 09:25
Therese Lindgren.
Influencern och videobloggaren ratade retuscherade bilder när hon lanserade reklamkampanjen för sina nya skönhetsprodukter. ”Det var faktiskt inget svårt beslut att ta”, säger Therese Lindgren till sajten Baaam.
Samtidigt som Therese Lindgren lanserade sitt eget skönhetsmärke valde hon att avstå från smink och retuscherade bilder i samband med reklam och PR för varumärket.
Enligt Baaam berättar Therese Lindgren att det självklart att använda sig av oretuscherade bilder i kampanjen. Enligt henne ska kunderna få se hur hud ska se ut bortom Photoshop och smink.
– Det var faktiskt inget svårt beslut att ta, berättar Therese Lindgren för Baaam och fortsätter:
– Även om jag privat kan tycka att det är kul med filter på typ Instagram så är det en helt annan grej när vi pratar hudvård. I Indy Beautys kampanj tycker jag verkligen det är viktigt att lyfta hur vi faktiskt ser ut, och att vi alla är olika, säger hon.
Enligt Therese Lindgren själv har kampanjen tagit emot väl och med positiva reaktioner. Hon hoppas samtidigt att fler företag nu ska följa henne exempel och inte använda retuscherade på modeller, skriver Baaam.