Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 april 2008, 08:24
Kungliga Operan går ut med en ny kampanj som ska få fler att köpa abonnemang. Bakom kampanjen står reklambyrån Jung von Matt.
I abonnemangskampanjen, som startade på måndagen, lyfter Operan fram kända namn som suttit i publiken genom åren. Bland annat nämns Martin Luther King, E-Type, Ingrid Bergman och Thorsten Flinck. Målet är att få fler att känna sig välkomna till nationalscenen.
Enligt Michael Persson, marknadschef på Kungliga Operan, går idén ut på att få nya besökare att känna delaktighet med kända personer som tidigare suttit i salongen.
– Vi vill med denna kampanj bjuda in befintlig och ny publik till en spännande säsong. Med stöd av vår publik sedan 1773, väntade och oväntade namn, vill vi visa på den bredd av människor som njutit och njuter av våra föreställningar.
Kampanjen, som kommer att gå på stortavlor och i Stockholms tunnelbana, är en del av det arbete som Kungliga Operan just nu jobbar med för att få fler att upptäcka balett och opera.
Michael Persson marknadschef Kungliga Operan, Louise Stehn projektledare
Byrå: Jung von Matt
Arbetsgrupp: Pernilla Winberg Babtist projektledare, Magnus Andersson copywriter, Ida Modin produktionsledare, Max Larsson von Reybekiel ad
Fotograf: Erik Hagman
Linda Fagerlind